tisdag 15 september 2009

Härliga höst

detta är min årstid helt klart!
Jag älskar hösten, mysiga skogsturer med familjen eller helt själv. Plocka blåbär, lingon & svamp.
Pyssla inomhus. Tända ljus och dricka te.
Mina senaste pysselprojekt har varit kuddfodral och gardiner. Vi har nyligen flyttat till ett charmigt hus från 1920, visserligen så hyr vi bara men det känns som vårt egna hus. Huset ligger precis vid en sjö och några få grannar finns på lagom avstånd. Så mycket plats och ro för kreativitet och vila.
Imorgon kväll ska jag & dottern till min pigga farmor som fyllde 85 år i år! Hon är bara så härlig. Hon far fram på sin cykel och är med på allt. Lite snurrig har hon blivit men det är inget som verkar besvära henne eller ställa till problem för andra. Hon brukar alltid vilja ge mig gamla saker som hon bara tycker är ivägen, sist kom jag hem med hennes gitarr! Strängarna behövde bytas och hoppsan så lämpligt när jag jobbar på en musikskola. Nu är jag på jakt efter fina virkade dukar för att kunna pyssla med och jag tror att det finns sådana i farmors linneskåp...
Ha en skön höst! Risken är väl stor att jag inte bloggar innan vintern är här...

1 kommentar:

Pysselpralinen sa...

Åh vilken härlig beskrivning av hösten! Man blir ju alldeles glad av att läsa, och väldigt sugen på att göra just det - mysa med te och trevligt pyssel inomhus.

Och jag är väldans glad att den här hösten har börjat så solig och fin. Då kommer nog inte vintern kännas lika lång tror jag.

Själv ska jag försöka komma igång med bloggandet igen. Den sista tiden har det varit väääldigt segt. Men när man får gulliga kommentarer på sin blogg blir man ju sporrad! :-)