måndag 29 december 2008

Vardag igen

Tiden går så snabbt när man är ledig. Synd för det finns så mycket som jag vill göra där hemma.
Jag känner mig för en gångs skull riktigt utvilad efter ledigheten, det var nog ett bra upplägg med 2 barnfria dagar på slutet. Mannen och jag spelade Wii - Wii vad kul det var men hjälp vilken grym träningsvärk det blev i armarna efter bowlingen. Hoppas hoppas att man (jag) förbränner något på det där spelet. Byxorna sitter i tajtaste laget nu. Mannen konstaterade att jag faktiskt hade en putstjärt imorse... Något jag inte har när jag är normalviktig, vilket jag faktiskt skulle vilja ha litet mer av då.
Vi skulle börja vårt sundare liv i lördags så då var det dags att promenera, skönt. Sen att det blev till affären för att köpa ingredienser till en paj på kvällen kanske inte var det sundaste. Men men... Igår vaknade jag med en dunderförkylning så promenaden blev inställd och istället blev det att se film och slöa. Idag är jag duktig på jobbet, iallafall ett tag. Näsan är täppt och huvudet litet tungt. Men jag är ensam på kontoret och då känns det ändå ganska okej att jobba. Tyst och lungt, får faktiskt massor gjort här idag.

Inga kommentarer: